Huisconcert / piano-examen try-out: je bent welkom!

Geplaatst op

Soms heb je dat: dat je iets moet doen – uit vrije wil weliswaar, maar toch heeft het ook iets moéten-achtigs – waarvan je het gevoel hebt dat je er een beetje voor moet doodgaan. Om het te durven, omdat het zo groots en geweldig totaal fout kan gaan en je ego dan een deuk krijgt, wat nooit leuk is. Aan de andere kant maak je kans op een zalige adrenaline-rush als je je angsten opzij zet én het goed afloopt.

Nee, ik ben niet van plan om een benji-jump vanuit een helikopter boven de Niagara-watervallen te doen, en een trektocht in mijn eentje door het Braziliaanse regenwoud staat evenmin op het programma. Wél moet ik over enkele weken overgangsexamen piano doen om van 1e in 2e bachelor muziek te komen, en dat kan voor mij qua griezeligheidsfactor tippen aan de eerder vermelde uitdagingen.

classic_painting_reproduction_006Maar ik moet het leren: voor een publiek spelen. Omdat het doodgewoon is wat ik wil, hoe angstaanjagend en zenuwslopend ook. Mijn examen is in principe openbaar, in één van de concertzalen van het conservatorium, maar neen: ik ben niet van plan om hier even een uitnodiging te lanceren in de hoop op een volle zaal, ik denk er niet aan. Een streng kijkende jury zal op die dag al genoeg uitdaging zijn om mee om te gaan.

Wat ik wél wil doen, en waar ik je voor uitnodig: een huiskamer-concertje / examen try-out waarop ik mijn examenprogramma zal spelen: preludes en fuga’s van Bach, een sonate van Haydn, een etude van Chopin, en verder Brahms en Schütt. Hèhè. En als ik in de stemming ben, speel ik misschien nog wat anders: iets minder klassieks, of iets van mezelf.

Ik weet nu al dat ik wanneer het zover is ten diepste zal betreuren dat ik dit heb georganiseerd. Maar het moét! Je bent dus welkom.

Wanneer: zaterdag 6 juni om 19.00u

Waar: Villa Vanzelf, Deleydtstraat 21, 3401 Waasmont

Beschikbare plaatsen: 10

Plaatsje reserveren: villavanzelf@gmail.com of 0497 16 90 06

Prijs: vrije bijdrage

Heb je geen auto en raak je vanaf het station van Landen niet in de Waasmontse outback, dan kunnen we die avond voor een shuttle-dienst zorgen.

 

Een gedachte over “Huisconcert / piano-examen try-out: je bent welkom!

    Lieve zei:
    16 mei 2015 om 06:40

    In gedachten stuur ik je mijn positiefste gedachten en wens je een hele mooie avond. Ik ben er zeker van dat jouw prestatie aan de piano op ongelofelijk veel enthousiasme zal onthaald worden. Zelf ga ik naar een open examen oefening van een kennis in Amsterdam en kan er op 6 juni jammer genoeg niet bij zijn.

Geef een reactie

